Nasza szkoła otrzymała Certyfikat Edukacyjnej Doskonałości
Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Sprawozdanie z realizacji programu #SuperKoderzy w Szkole Podstawowej w Rąbieniu

Sprawozdanie z realizacji programu #SuperKoderzy w Szkole Podstawowej  w Rąbieniu

Dzięki wygranemu wraz z klasą VI b grantowi na zakup robotów do nauki programowania i robotyki udało się w bieżącym roku szkolnym zrealizować program #SuperKoderzy.

Bezpłatne zajęcia odbywały się na lekcjach techniki i informatyki. W sumie odbyło się 14 zajęć, często wydłużanych na prośbę uczniów. Aktywnie uczestniczyło w nich 16 uczniów klasy VI b. W czasie trwania programu uczestniczyłem w wartościowym  szkoleniu, jakie zapewniali organizatorzy: pierwsze odbyło się już w sierpniu, przed rozpoczęciem roku szkolnego, uczestniczył w nim również mój kolega Patryk Sztelak. Podczas szkolenia w Warszawie, w nowocześnie wyposażonej pracowni Fab Lab, zgłębiałem kolejne tajniki programowania w programie Scratch i Lofi Blocks oraz odkrywałem nowe możliwości technologiczne. Ze szkolenia wróciłem z głową pełną pomysłów na zajęcia oraz pomocami i gadżetami do programu. Warto podkreślić, że do programu zakwalifikowało się tylko 140 szkół z całej Polski wyłącznie na podstawie przygotowanego materiału w formie prezentacji multimedialnej.                                                                                                                    

 Naukę programowania i robotyki rozpoczęliśmy od poznania programu Scratch, w którym w przyjemny i dosyć intuicyjny sposób można tworzyć efektowne gry. Na parapecie pracowni komputerowej czekały na uczniów tajemnicze skrzyneczki ze sklejki. Jaką zawartość kryły? Wkrótce przekonali się o tym uczestnicy zajęć. Wielką niespodzianką okazały się drobne prezenty, które otrzymali uczniowie od firmy Orange: koszulki #SuperKoderów, smycze, długopisy i notatniki do skrupulatnego notowania pomysłów na nowe gry, oczywiście.

Po ośmiu godzinach programowania w Scratchu otworzyliśmy nasze magiczne skrzyneczki. Uczniowie zostali podzieleni na czteroosobowe zespoły zadaniowe i przystąpili do składania robotów. Uczestnicy zajęć w ciszy i skupieniu lub w kontrolowanym rozgardiaszu ze śrubokrętami w rękach wnikliwie analizowali  instrukcje montażu pojazdu jeżdżącego, skręcali, rozkręcali i wyłamywali kolejne elementy robota wycięte na ploterze, dzielili się swoja wiedzą i świeżo zdobytym doświadczeniem.  Moi uczniowie w środowisku nowinek technologicznych czują się dobrze, są otwarci na nowości technologiczne i informatyczne. Mogę służyć im pomocą i doświadczeniem, podsuwać nowe pomysły, pobudzać ich wyobraźnię i kierować ich rozwojem w zaplanowanym kierunku. Zwieńczeniem pracy uczestników projektu była rozbudowa zestawu poprzez dodanie czujników i samodzielne zaprogramowanie w LOFI Blocks autonomicznie działającego robota. Każde zajęcia stanowiły nowe doświadczenia, jakie młodzi majsterkowicze zdobywali. Uczniowie z zaangażowaniem wykonywali zadania, a efekty, jakie uzyskiwali, sprawiały im bardzo dużo radości i satysfakcji. Mimo że udział w tej edycji #SuperKoderów dobiegł końca,  nasza przygoda z robotami będzie  kontynuowana w przyszłości.

Zdzisław Pełczyński

Data dodania: 2022-06-15 10:27:32
Data edycji: 2022-06-15 10:34:39
Ilość wyświetleń: 495

Ważne informacje

Wszystko co najważniejsze z życia Naszej szkoły.
Więcej informacji

Kącik Pedagoga

Informacje i materiały
Więcej informacji

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

E-dziennik

Sprawdź swoje oceny oraz swój plan lekcji
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy i bądź na bieżąco z nowinkami!
Więcej informacji

„….mówiłem nie do dzieci, a z dziećmi, mówiłem nie o tym,

czym chcę aby były, ale czym one chcą i mogą być.”

Janusz Korczak
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej