Przekaż 1,5% dla naszej szkoły
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Sprawozdanie z realizacji programu #SuperKoderzy w Szkole Podstawowej w Rąbieniu

Sprawozdanie z realizacji programu #SuperKoderzy w Szkole Podstawowej  w Rąbieniu

Dzięki wygranemu wraz z klasą VI b grantowi na zakup robotów do nauki programowania i robotyki udało się w bieżącym roku szkolnym zrealizować program #SuperKoderzy.

Bezpłatne zajęcia odbywały się na lekcjach techniki i informatyki. W sumie odbyło się 14 zajęć, często wydłużanych na prośbę uczniów. Aktywnie uczestniczyło w nich 16 uczniów klasy VI b. W czasie trwania programu uczestniczyłem w wartościowym  szkoleniu, jakie zapewniali organizatorzy: pierwsze odbyło się już w sierpniu, przed rozpoczęciem roku szkolnego, uczestniczył w nim również mój kolega Patryk Sztelak. Podczas szkolenia w Warszawie, w nowocześnie wyposażonej pracowni Fab Lab, zgłębiałem kolejne tajniki programowania w programie Scratch i Lofi Blocks oraz odkrywałem nowe możliwości technologiczne. Ze szkolenia wróciłem z głową pełną pomysłów na zajęcia oraz pomocami i gadżetami do programu. Warto podkreślić, że do programu zakwalifikowało się tylko 140 szkół z całej Polski wyłącznie na podstawie przygotowanego materiału w formie prezentacji multimedialnej.                                                                                                                    

 Naukę programowania i robotyki rozpoczęliśmy od poznania programu Scratch, w którym w przyjemny i dosyć intuicyjny sposób można tworzyć efektowne gry. Na parapecie pracowni komputerowej czekały na uczniów tajemnicze skrzyneczki ze sklejki. Jaką zawartość kryły? Wkrótce przekonali się o tym uczestnicy zajęć. Wielką niespodzianką okazały się drobne prezenty, które otrzymali uczniowie od firmy Orange: koszulki #SuperKoderów, smycze, długopisy i notatniki do skrupulatnego notowania pomysłów na nowe gry, oczywiście.

Po ośmiu godzinach programowania w Scratchu otworzyliśmy nasze magiczne skrzyneczki. Uczniowie zostali podzieleni na czteroosobowe zespoły zadaniowe i przystąpili do składania robotów. Uczestnicy zajęć w ciszy i skupieniu lub w kontrolowanym rozgardiaszu ze śrubokrętami w rękach wnikliwie analizowali  instrukcje montażu pojazdu jeżdżącego, skręcali, rozkręcali i wyłamywali kolejne elementy robota wycięte na ploterze, dzielili się swoja wiedzą i świeżo zdobytym doświadczeniem.  Moi uczniowie w środowisku nowinek technologicznych czują się dobrze, są otwarci na nowości technologiczne i informatyczne. Mogę służyć im pomocą i doświadczeniem, podsuwać nowe pomysły, pobudzać ich wyobraźnię i kierować ich rozwojem w zaplanowanym kierunku. Zwieńczeniem pracy uczestników projektu była rozbudowa zestawu poprzez dodanie czujników i samodzielne zaprogramowanie w LOFI Blocks autonomicznie działającego robota. Każde zajęcia stanowiły nowe doświadczenia, jakie młodzi majsterkowicze zdobywali. Uczniowie z zaangażowaniem wykonywali zadania, a efekty, jakie uzyskiwali, sprawiały im bardzo dużo radości i satysfakcji. Mimo że udział w tej edycji #SuperKoderów dobiegł końca,  nasza przygoda z robotami będzie  kontynuowana w przyszłości.

Zdzisław Pełczyński

Data dodania: 2022-06-15 10:27:32
Data edycji: 2022-06-15 10:34:39
Ilość wyświetleń: 662

Ważne informacje

Wszystko co najważniejsze z życia Naszej szkoły.
Więcej informacji

Kącik Pedagoga

Informacje i materiały
Więcej informacji

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

E-dziennik

Sprawdź swoje oceny oraz swój plan lekcji
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy i bądź na bieżąco z nowinkami!
Więcej informacji

„….mówiłem nie do dzieci, a z dziećmi, mówiłem nie o tym,

czym chcę aby były, ale czym one chcą i mogą być.”

Janusz Korczak
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej