Nasza szkoła otrzymała Certyfikat Edukacyjnej Doskonałości
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury

    Nasze Przedszkolaki biorą udział w ogólnopolskim projekcie: „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”, którego głównym celem jest przede wszystkim rozwijanie i promowanie czytelnictwa oraz wprowadzenie dzieci w świat literatury.

 

    Dziś dzieci przysłuchiwały się niezwykłym opowieściom misia Brauna oraz misia Paddingtona czytanych przez Oliwiera i Macieja uczniów klasy VIIIc. Nie obyło się oczywiście bez zajęć ruchowo – tanecznych czy plastycznych. Milusińscy wykonali piękne kolorowanki dla swoich misiowych przyjaciół. W każdej z grup wybrano grupowego misia, który w tym roku szkolnym wyruszy w czytelniczą podróż po domach przedszkolaków. Ta niezwykła droga będzie dokumentowana w misiowym pamiętniku. W przedszkolu pluszak „zamieszka” w kąciku czytelniczym.

 

Szczegółowe cele tego projektu to:

  • zachęcanie dorosłych do głośnego czytania dzieciom − uświadomienie roli czytelnictwa w życiu dziecka, wyrabianie właściwych nawyków czytelniczych;
  • tworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela;
  • wprowadzenie dziecka w świat literatury;
  • budzenie zaciekawienia książką przez zabawy, piosenki, twórczość plastyczną;
  • przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych;
  • propagowanie praw dziecka;
  • kształcenie u dzieci umiejętności słuchania tekstu czytanego;
  • rozwijanie samodzielności, kreatywności i innowacyjności u dzieci;
  • rozwijanie kompetencji cyfrowych dzieci i nauczycieli;
  • kształtowanie postaw patriotycznych u dzieci;
  • włączenie w życie przedszkola rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego;
  • promocja placówki oświatowej;
  • rozwijanie współpracy między nauczycielami;
  • kształcenie na odległość.

 

Projekt składa się z 6 modułów przygotowanych do realizacji przez jego uczestników.

 

Moduł I - Czytamy razem z Małym Misiem

 

Przedszkole realizuje kierunki polityki MEiN:

  1. wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny – rozwijanie czytelnictwa przez przedszkole we współpracy z rodzicami. tj. zachęcanie do czytania w domu misiowi;
  2. wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro; kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie – codzienne czytanie dzieciom, poszukiwanie ww. postaw w utworach literackich;
  3. podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – dobór literatury do wieku, możliwości i potrzeb dzieci;
  4. działanie na rzecz poznawania polskiej kultury – prezentacja literatury dzieciom.

 

Wiodące kompetencje kluczowe:

  • kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
  • kompetencje obywatelskie;
  • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Rozwijanie czytelnictwa:

  1. codzienne czytanie dzieciom w towarzystwie Małego Misia – przewodnika dzieci po świecie literatury;
  2. zachęcanie rodziców przedszkolaków do czytania dzieciom;
  3. prowadzenie dzienniczka;
  4. stworzenie przedszkolnego kącika książki.

 

Moduł II – Emocje w życiu codziennym

 

Przedszkole realizuje kierunki polityki MEiN:

  1. wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny – dostarczanie rodzicom wiedzy na temat rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym;
  2. wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro – kształtowanie świadomości, że emocje odczuwają i przeżywają wszyscy ludzie/ wszystkie emocje są potrzebne – nie ma „złych emocji”;
  3. podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – opracowanie programu wsparcia zdrowia psychicznego dzieci.

 

Wiodące kompetencje kluczowe:

  • kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
  • kompetencje obywatelskie;
  • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Rozwijanie czytelnictwa:

  1. czytanie dzieciom w towarzystwie Małego Misia – przewodnika dzieci po świecie literatury – książek na temat emocji/ radzenia sobie z emocjami w społecznie aprobowany sposób,
  2. zachęcanie rodziców przedszkolaków do czytania dzieciom publikacji książkowych na temat emocji,
  3. stworzenie rankingu pozycji książkowych na temat emocji rekomendowanych przez nauczycieli.

 

Moduł III – Pamiętnik naszej grupy

 

Przedszkole realizuje kierunki polityki MEiN:

  1. wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro – codzienne czytanie dzieciom literatury na temat przedszkolnego życia/ historii dzieci w zbliżonym wieku, ilustrujących przedszkolne życie i problemy;
  2. podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – dobór literatury do wieku, możliwości i potrzeb dzieci; wskazywanie na różnorodność dziecięcych potrzeb i zainteresowań;
  3. działanie na rzecz poznawania kultury polskiej i europejskiej – prezentacja literatury dzieciom.

 

Wiodące kompetencje kluczowe:

  • kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
  • kompetencje obywatelskie; • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Rozwijanie czytelnictwa:

  1. czytanie dzieciom, w towarzystwie Małego Misia, książek/ opowiadań/ wierszyków na temat życia w przedszkolu;
  2. prowadzenie pamiętnika grupy;
  3. tworzenie kącika książki z publikacjami książkowymi na temat przedszkola.

 

Moduł IV – Zmisiowane zajęcia

 

Przedszkole realizuje kierunki polityki MEiN:

  1. wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji: planowanie zajęć przez dzieci, wdrażanie do samodzielności;
  2. ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży: rozwijanie kreatywności dzieci i odporności psychicznej;
  3. podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom w przedszkolach: rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci.

 

Wiodące kompetencje kluczowe:

  • kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
  • kompetencje obywatelskie;
  • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej. Rozwijanie czytelnictwa:
  • zaproponowanie dzieciom literatury do wybranej tematyki zajęć;
  • wspólne zaprojektowanie kącika książki związanego z wybraną tematyką.

 

Moduł V – Mały Miś i zdrowe nawyki

 

Przedszkole realizuje kierunki polityki MEiN:

  1. wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji: wdrażanie do samodzielności, poznawanie wartości zdrowych nawyków;
  2. ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży: kształtowanie odporności psychicznej dzieci i zapobieganie negatywnym nawykom;
  3. podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom w przedszkolach: rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci;
  4. wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w internecie i mediach społecznościowych: kształtowanie nawyku odpowiedzialnego korzystania z komputera/ telefonu.

 

Wiodące kompetencje kluczowe:

  • kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
  • kompetencje obywatelskie;
  • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej. Rozwijanie czytelnictwa:
  • zaproponowanie dzieciom literatury do wybranej tematyki zajęć;
  • wspólne zaprojektowanie kącika książki związanego z tematyką zdrowia.

 

Moduł VI – spacerki literackie

 

Przedszkole realizuje kierunki polityki MEiN:

  1. wychowanie zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno: obserwacja środowiska i otoczenia jako źródło doznać estetycznych;
  2. ochrona i wzmacnianie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży: kształtowanie nawyku spacerowania jako sposobu na relaks/ wartościowego spędzania czasu wolnego,
  3. podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom w przedszkolach: rozwijanie zdolności i zainteresowań dzieci;
  4. wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w internecie i mediach społecznościowych: samodzielne próby wykonywania zdjęć aparatem cyfrowym.

 

Wiodące kompetencje kluczowe:

  • kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji;
  • kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się;
  • kompetencje obywatelskie;
  • kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej.

 

Rozwijanie czytelnictwa:

  1. zaproponowanie dzieciom literatury do wybranej tematyki zajęć.

 

 

Szczegółowe informacje oraz regulamin projektu znajdują się na stronie internetowej: www.mac.pl/malymis

 

Data dodania: 2022-10-07 20:42:11
Data edycji: 2022-10-07 20:53:47
Ilość wyświetleń: 495

Ważne informacje

Wszystko co najważniejsze z życia Naszej szkoły.
Więcej informacji

Kącik Pedagoga

Informacje i materiały
Więcej informacji

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

E-dziennik

Sprawdź swoje oceny oraz swój plan lekcji
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy i bądź na bieżąco z nowinkami!
Więcej informacji

„….mówiłem nie do dzieci, a z dziećmi, mówiłem nie o tym,

czym chcę aby były, ale czym one chcą i mogą być.”

Janusz Korczak
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej