Nasza szkoła otrzymała Certyfikat Edukacyjnej Doskonałości
Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

23 lutego Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją

23 lutego Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją

 

23 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia, depresja jest czwartą najpoważniejszą chorobą na świecie i jedną z głównych przyczyn samobójstw. Celem obchodów jest upowszechnienie wiedzy na temat depresji i innych zaburzeń z nią związanych.

 

Zapraszamy do zapoznania się z kampaniami społecznymi oraz edukacyjnymi działającymi na rzecz rozpowszechniania wiedzy na temat - depresji.

 

Kampania Forum Przeciw Depresji organizowana jest od 2007 roku przez firmę Servier Polska, która m.in. udziela pomocy i wsparcia osobom zmagającym się z problemem depresji.

,,Jej celem jest szerzenie wiedzy w zakresie depresji oraz uświadomienie społeczeństwu, że nie jest to stan, który mija, ale choroba, którą trzeba leczyć."

Kampania ta ma także pomóc przełamać opór i niechęć osób chorych i ich rodzin przed zgłoszeniem się do lekarzy, terapeutów i grup wsparcia. Działania prowadzone w ramach kampanii nakierowane są zarówno na osoby chorujące i ich rodziny, które na co dzień muszą zmagać się z problemem depresji, jak i na osoby zdrowe, które interesują się tym zagadnieniem.

 

www.forumprzeciwdepresji.pl – to strona Internetowa, która powstała z myślą o osobach chorych na depresję i tych, których bliscy lub znajomi zmagają się z tą chorobą. Za jej pośrednictwem można uzyskać wiele informacji o objawach, przebiegu i sposobach leczenia depresji oraz wykonać test Becka, czyli sprawdzić swoje samopoczucie psychiczne. Na stronie znajdują się także aktualności i szczegółowe informacje dotyczące bieżącej edycji kampanii.

 

www.facebook.com/ForumPrzeciwDepresji to fanpage na Facebook’u, na którym na bieżąco umieszczane są szczegółowe informacje dotyczące akcji, a także doniesienia naukowe, konkursy wiedzy i konkursy plastyczne.

,,Depresja nie jest jedynie chwilowym obniżeniem nastroju, brakiem zainteresowania otaczającym światem i niechęcią do podejmowania aktywności. Jest przewlekłym zaburzeniem, dotykającym wszystkie środowiska i grupy zawodowe bez względu na status społeczny i poziom życia, schorzeniem powracającym coraz częściej i coraz silniej. Jest chorobą. "

Forum Przeciw Depresji jest inicjatywą rozwojową. Korzystamy z najnowszych osiągnięć, ale jesteśmy otwarci na współpracę ze wszystkimi środowiskami i instytucjami, które działają w obszarze pomocy pacjentom zmagającym się z depresją i ich bliskim. Wiemy, jak trudno jest dotrzeć do chorego. Wiemy, że bez fachowej opieki i wsparcia pacjent nie jest w stanie walczyć z chorobą, ale wiemy też, że odpowiednia terapia i pozytywne nastawienie pozwolą mu wrócić do zdrowia i aktywnego życia.

Za cel kampanii postawiono edukację w zakresie profilaktyki i wczesnego rozpoznawania symptomów choroby, jaką jest depresja. W związku z tym, że problem ten może dotyczyć każdego, w treściach kampanii uwzględniono potrzeby trzech grup zwiększonego ryzyka:

  • młodzieży w okresie dojrzewania (ryzyko depresji młodzieńczej),
  • kobiet w okresie okołoporodowym (ryzyko depresji poporodowej),
  • osób w podeszłym wieku (ryzyko depresji wieku podeszłego).

Kampania i realizowane w jej ramach działania są adresowane do całego społeczeństwa, przede wszystkim do osób z bliskiego otoczenia tych, którzy są szczególnie narażeni na depresję. Osobami zaś, które każdego dnia mogą stykać się z chorym i nie zauważyć, tego jak bardzo cierpi, są: rodzice, nauczyciele, pedagodzy szkolni, lekarze, położne, mężowie, dzieci opiekujące się rodzicami w wieku senioralnym, personel domów opieki. Przygotowane dla nich materiały: broszura i ulotki informacyjne, scenariusz lekcji, materiały edukacyjne, rozbudowana strona internetowa wyleczdepresje.pl, a także kampania w mass mediach pomogą im rozpoznać objawy depresji i zareagować.

Kampania „DEPRESJA. Rozumiesz – pomagasz” walczy ze stygmatyzacją osób chorujących na depresję. Dostarcza rzetelnej wiedzy o chorobie a przede wszystkim buduje świadomość jej uleczalności. Uświadamia, że depresja nie powoduje trwałego upośledzenia funkcjonowania. Przygotowano m.in. trzy filmy, w których osoby chorujące w przeszłości na depresję opowiadają o swoim doświadczeniu ze współczesnej perspektywy zdrowej osoby. (filmy dostępne na stronie internetowej wyleczdepresje.pl). Pozytywny przekaz kampanii daje nadzieję i motywuje osoby mające kontakt z osobami chorymi do działania.

 „Depresja to choroba, którą się z powodzeniem leczy i z którą można wygrać walkę. Chcemy poprzez różne formy przekazu zwrócić uwagę publiczną na temat depresji ale też na swoiste świadectwa wygranej walki z tą chorobą oraz pokazać gdzie można się zwrócić by otrzymać pomoc.” – powiedział Zbigniew J. Król, Podsekretarz w Ministerstwie Zdrowia.

Kampanię wspierają także infuencerzy – osoby mające wpływ na opinię społeczną, szczególnie w środowisku osób młodych. Jedną z tych osób jest pan Adam Wawrzyński, prowadzący kanał w serwisie YouTube pod pseudonimem „Fanggotten”.

Więcej informacji znaleźć można na stronie kampanii wyleczdepresje.pl 

 

Data dodania: 2021-02-23 09:13:42
Data edycji: 2021-02-23 09:18:45
Ilość wyświetleń: 739

Ważne informacje

Wszystko co najważniejsze z życia Naszej szkoły.
Więcej informacji

Kącik Pedagoga

Informacje i materiały
Więcej informacji

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

E-dziennik

Sprawdź swoje oceny oraz swój plan lekcji
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy i bądź na bieżąco z nowinkami!
Więcej informacji

„….mówiłem nie do dzieci, a z dziećmi, mówiłem nie o tym,

czym chcę aby były, ale czym one chcą i mogą być.”

Janusz Korczak
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej